- موجودی: درحال حاضر موجود نمی باشد
- مدل: 126072 - 98/3
- وزن: 0.30kg
کلاس های بازیگری استلا آدلر
نویسنده: جوانا روته
مترجم: مهدی ارجمند
ناشر: نقش و نگار
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 191
اندازه کتاب: رقعی - سال انتشار: 1381 - دوره چاپ: 1
مروری بر کتاب
استلا آدلر از همان زمان که راهش را از اکتورز استودیو جدا کرد (1941) موضعی در برابر شیوه روان و ناتورالیستی بازیگران آمریکایی اتخاذ کرد .این شیوه با روش فاخر و اغراق شده مرسوم در تئاتر تفاوت داشت و نقش فردیت بازیگردر آن بارز بود . او در طی سال ها تدریس و کار مداوم سعی کرد ایده « اصالت شخصیت » را که از نظریات جامعه شناختی اش تغذیه می شد ، محور آموزش بازیگری قرار دهد و از آن به عنوان آلترناتیوی در مقابل تولیدات هالیوود و نظام ستاره سازی آن استفاده کند .
خانم جوانا رو ته نویسنده کتاب از شاگردان قدیمی استلا در کنسرواتور بازیگریاش بوده و هماکنون پروفسور آموزش تئاتر در دانشگاه ویلانوآ در پنسیلوانیاست. استلا آدلر از همان زمان که راهش را از اکتورز استودیو جدا کرد (1941) موضعی در برابر شیوهی روان و ناتورالیستی بازیگران آمریکایی اتخاذ کرد. این شیوه با روش فاخر و اغراق شدهی مرسوم در تئاتر تفاوت داشت و نقش فردیت بازیگر در آن بارز بود.
او در طی سالها تدریس و کار مداوم سعی کرد ایدهی «اصالت شخصیت» را که از نظریات جامعهشناختیاش تغذیه میشد، محور آموزش بازیگری قرار دهد و از آن به عنوان آلتر ناتیوی در مقابل تولیدات هالیوود و نظام ستاره سازی آن استفاده کند. آدلر بارها تاکید میکند که عواطف شما به عنوان بازیگر برای ما مهم نیست ما عواطف شخصیت را میخواهیم. ولی این شخصیت مورد علاقهی او جز در کتابهای تاریخ یافت نمیشود.
عواطف ما به عنوان بازیگر قابل حذف نیستند. خواندن پیشینهی شخصیت و قرار گرفتن در شرایط پیشنهادی به این معنا نیست که فردیت و شعور بازیگری جای خود را به فردیت و شعور نقش بدهد. «نقش» اساسا یک بهانه است برای شروع بازی. برای تجلی خلاقیتهای فردی او به عنوان یک هنرمند