- موجودی: موجود
- مدل: 195211 - 12/1
- وزن: 0.40kg
چگونه فیلمنامه بنویسیم
نویسنده: سید فیلد
مترجم: عباس اکبری , مسعود مدنی
ناشر: نیلوفر
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 344
اندازه کتاب: رقعی - سال انتشار: 1393 - دوره چاپ: 8
کیفیت : صفحات نو ؛ لبه جلد کتاب چسب خوردگی مختصری دارد
مروری بر کتاب
سید فیلد نویسنده آمریکایی،منتفذترین فیلنامه نویس صنعت فیلم سازی در دنیا،نویسنده ای با شهرت جهانی،استاد نگارش فیلنامه و نویسنده پر فروش ترین خوداموزها در زمینه فیلم نامه نویسی است. کتاب فیلنامه او(در ایران با عنوان چگونه فیلنامه بنویسیم)به بیست زبان برگردانده شده و در بیش از چهارصد کالج آمریکا در رشته فیلم به عوان درسی به کالر گرفته میشود. با تکیه به تجربه عملی او در زمینه نگارش و تحلیل فیلنامه،وی به عنوان مشاور بزرگترین استودیوهای فیلمسازی آمریکا (رولاند جفز،فوکس قرن بیستم،استودیوی دیزنی،یونیور سال و تری ستار پیکچرز)مشغول به فعالیت است. وی هزاران فیلنامه را از نگاه تخصصی خوانده و مورد ارزشیابی قرار داده است،نویسندگان و کارگردانان بسیاری در سینمای معاصر تحت نفوذ آموزه های او هستند.
«یک فیلم خوب به سه چیز نیازمند است: فیلمنامه خوب، فیلمنامه خوب و باز هم فیلمنامه خوب» ؛ نا گفته پیداست که یک فیلم باید از عوامل و امکانات زیادی بهره مند باشد تا در عین داشتن «فیلمنامه خوب»، به فیلم خوب تبدیل شود؛ اما همه امکانات عالم هم نمی توانند از یک فیلمنامه ضعیف و چندپاره، فیلمی درخشان بسازند.
سید فیلد، استاد بین المللی فیلنامه نویسی و خالق کتابهای پر فروشی چون فیلمنامه، راهنمای فیلمنامه نویسی و راهگشای فیلنامه نویسی است.بیشتر کتابهای او را به چندین زبان زنده دنیا تر جمه شده است و اکنون در بسیاری از دانشکده ها و دانشگا ه های آمریکا تدریس می شود.امتیازات این کتاب، استفاده از علوم دیگر، از جمله روان شناسی در توضیح مسائل فیلمنامه نویسی است؛ با توصیه های جامع و نکات جالب درباره نویسندگی که به کار گیری آنها برای همه نویسند گان مفید است.
فیلمنامه نویسی ، حرفه ای است که گاهی تا سطح هنرارتقاء می یابد و مثل فیلم شکل منحصربه فرد و خاصی است که مدام تغییر وتحول یافته ، نیازها و مسائل عصرما را منعکس می کند . در نتیجه ، هرنسلی دید و حساسیتی نو نسبت به فیلمنامه پیدا می کند .
طی دهه هشتاد که فیلمنامه نویسان از برنامه های آموزشی تلویزیون ، مدارس سینمایی و کامپیوترمنع شده بودند ، شروع به تفحص و ارتقای زبان فیلمنامه نویسی کرده و حیطه های جدید اسطوره و روح جمعی را در نور دیدند . از این رو امروزه فیلم ها ظاهراً واقعی تر شده اند .صحنه ها و موقعیت هایی که روزگاری فیلمبرداری آنها غیرممکن به نظرمی رسید اکنون انجام می شوند