- موجودی: موجود
- مدل: 172820 - 1/6
- وزن: 0.40kg
چگونه صد فیلم در هالیوود ساختم و هرگز پشیزی از دست ندادم
نویسنده: راجر کورمن
مترجم: مریم امینی
ناشر: میعاد
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 320
اندازه کتاب: وزیری لب برگشته - سال انتشار: 1385 - دوره چاپ: 1
مروری بر کتاب
مظهر فیلم سازی مستقل در هالیوود
در این کتاب که در سال 1998 به رشته تحریر درآمده ، زندگینامه راجر کورمن همراه با خاطرات فیلم سازی اش در هالیوود به قلم خود او ترسیم می شود . او که توانست به عنوان یک فیلم سازمستقل در هالیوود بیش از صدفیلم را با موفقیت کارگردانی و تهیه کند با ارائه خاطراتش با بیانی بی تکلف ، مفرح و پرشور تصویری واقعی و ارزشمند از نحوه فیلم سازی کم خرج در دهه های پنجاه تا نود را در اختیار می گذارد که جای خالی اطلاعات مربوط به این دوره را در میان کتاب های سینمایی و مرجع کشور ما پر می کند.
راجر کورمن علاوه بر تهیه کننده و کارگردان به عنوان کاشف استعدادهای درخشانی چون فرانسیس فورد کاپولا ، مارتین اسکورسیزی و پیتر باگداتوویچ در زمینه کارگردانی و بازیگران برجسته ای نظیر جک نیکلسون ، بروس درن و سیلوستر استالونه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.تاثر او بر سیر حرفه ای این شخصیت ها از زبان خود آنها در این کتاب بیان شده است.
...سیر فیلم سازی من در هالیوود خلاف قاعده بوده است. مرا که بیش از پنحاه فیلم مستقل کم هزینه را کارگردانی و دویست و پنجاه فیلم دیگر را در کمپانی های شخصی ام یعنی نیوورلد پیکچرز و کنکورد / نیوهورایزنز تولید و یا توزیع کرده ام، با عناوین مختلفی از سلطان فیلم سازی B گرفته تا پاپ سینمای پاپ نامیده اند. در حالی که طبق سنت هالیوودی هیچ کس با هر میزان فروش فیلم در گیشه رنگ سود را نمی بیند، من در تقریبا دویست و هشتاد فیلم از آن سیصد فیلم منفعت کرده ام.
فیلم هایم با وجود کم خرج بودنشان در فستیوال معتبر به نمایش درآمده اند و جوان ترین کارگردانی بوده ام که در سینما تک فرانسه در پاریس، فیلم خانه ی ملی لندن و موزه ی هنر مدرن نیویورک، دوره ی مرور بر آثار داشته است. در دهه ی هفتاد، در کنار تولید فیلم های بهره گیرانه رده ی R در نیوورلد، فیلم های هنری برجسته ای از خارج وارد کردم که در میان آن ها پنج فیلم، جایزه ی اسکار بهترین فیلم را به خود اختصاص دادند