- موجودی: موجود
- مدل: 141071 - 70/2
- وزن: 0.40kg
ارتباط معنوی با حضرت مهدی (عج)
نویسنده: حسین گنجی
ناشر : مسجد مقدس جمکران
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 220
اندازه کتاب: وزیری - سال انتشار: 1385 - دوره چاپ: 3
مروری بر کتاب
بزرگترین وظیفه منتظران امام زمان این است که از لحاظ معنوی و اخلاقی و عملی و پیوندهای دینی و اعتقادی و عاطفی با مؤمنین و همچنین برای پنجه درافکندن با زورگویان، خود را آماده کنند. کسانی که در دوران دفاع مقدس، سر از پا نشناخته در صفوف دفاع مقدس شرکت میکردند، منتظران حقیقی بودند. کسی که وقتی کشور اسلامی مورد تهدید دشمن است، آماده دفاع از ارزشها و میهن اسلامی و پرچم برافراشته اسلام است، میتواند ادعا کند که اگر امام زمان بیاید، پشت سز آن حضرت در میدانها خطر قدم خواهد گذاشت.
اما کسانی که در مقابل خطر، انحراف و چرب و شیرین دنیا خود را میبازند و زانوانشان سست میشود؛ کسانی که برای مطامع شخصی خود حاضر نیستند حرکتی که مطامع آنها را به خطر میاندازد، انجام دهند؛ اینها چطور میتوانند منتظر امام زمان بهحساب آیند؟ کسی که در انتظار آن مصلح بزرگ است، باید در خود زمینههای صلاح را آماده سازد و کاری کند که بتواند برای تحقق صلاح بایستد.
برای خداشناسی و برای اثبات وجود خدا، بزرگان ده دلیل اقامه میکنند. یکی از دلایل دهگانه، دلیل اشتها است. دلیل اشتها یعنی چه؟ میگویند: ما دو گونه اشتها و میل داریم؛ یکی اشتها و میل کاذب است، مثل بهانهگیری بچهها؛ گرسنه نیست، فقط بهانه میگیرد. که این میلها ریشه و اساس ندارد؛ بلکه بر مبنای تخیّل است.
امّا یک سری از میلها، میلهای صادق است. من و شما گرسنه میشویم، آیا میتوانیم بگوییم دروغ است؟ گرسنه میشویم؛ اگر غذا به ما نرسد، میمیریم. تشنه میشویم؛ اگر به من و شما آب نرسد، از تشنگی میمیریم. این اشتهای صادق است. من و شما در زمستان میل به گرما داریم، این اشتهای صادق است. ما وقتی درون و غرایز بشر را مورد تفحّص و آزمایش قرار میدهیم، میبینیم بشر میل به معنویات دارد، میل به پرستش دارد، میخواهد کسی را، چیزی را بپرستد. خودِ میل و کشش درونی و میل به پرستش، دلیل بر این است که: این جهان خدایی دارد که من و شما میل داریم او را بپرستیم. منتها آنچه مورد پرستش واقع میشود، مانند ما نباشد، ناقص نباشد، عاجز نباشد، ظالم نباشد، ممکن نباشد، نیازمند و محتاج نباشد.
این کتاب روایتی از چهارده گفتار درباره پدر مهربان زمانه ، حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است که در دو بخش تهیه وتنظیم شده است.بخش نخست که درباره ی چگونگی ارتباط روحی ، فکری و حتی رابطه ی ظاهری با امام زمان است.بخش دوم این نگاشته درباره ویژگی ها وصفات یاران حضرت مهدی است.
«از سید عبدالکریم کفاش سؤال شد: چه شد که راه ملاقات برای تو باز شد که هر هفته به خدمت آقا میرسی؟ فرموده بودند: شبی جدم پیغمبر اکرم ( صلی الله علیه وآله ) را درخواب دیدم. عرض کردم: یا رسول الله ، خیلی دوست دارم خدمت آقازاده تان امام زمان ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) برسم ، چه کنم ؟
حضرت فرمودند: در شبانه روز دو مرتبه ، اول صبح و دم غروب بنشین برای فرزندم امام حسین (علیه السلام ) گریه کن. را ه برایت باز می شود . از خواب بیدار شدم. این برنامه را تا یک سال ادامه دادم ، یک سال که به پایان رسید به محضر امام زمان ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) شرفیاب شدم و راه برایم باز شد.
برای خداشناسی وبرای اثبات وجود خدا، بزرگان ده دلیل اقامه میکنند. یکی از دلایل دهگانه، دلیل اشتها است. دلیل اشتها یعنی چه؟ میگویند: ما دو گونه اشتها ومیل داریم؛ یکی اشتها ومیل کاذب است، مثل بهانهگیری بچّهها؛ گرسنه نیست، فقط بهانه میگیرد. که این میلها ریشه واساس ندارد؛ بلکه بر مبنای تخیّل است.
امّا یک سری از میلها، میلهای صادق است. من وشما گرسنه میشویم، آیا میتوانیم بگوییم دروغ است؟ گرسنه میشویم؛ اگر غذا به ما نرسد، میمیریم. تشنه میشویم؛ اگر به من وشما آب نرسد، از تشنگی میمیریم. این اشتهای صادق است. من وشما در زمستان میل به گرما داریم، این اشتهای صادق است.
ما وقتی درون وغرایز بشر را مورد تفحّص وآزمایش قرار میدهیم، میبینیم بشر میل به معنویات دارد، میل به پرستش دارد، میخواهد کسی را، چیزی را بپرستد. خودِ میل وکشش درونی ومیل به پرستش، دلیل بر این است که: این جهان خدایی دارد که من وشما میل داریم او را بپرستیم. منتها آنچه مورد پرستش واقع میشود، مانند ما نباشد، ناقص نباشد، عاجز نباشد، ظالم نباشد، ممکن نباشد، نیازمند و محتاج نباشد