دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

چهار کتاب از دکتر غلامحسین ساعدی در یک مجلد

چهار کتاب از دکتر غلامحسین ساعدی
چهار کتاب از دکتر غلامحسین ساعدی
چهار کتاب از دکتر غلامحسین ساعدی
چهار کتاب از دکتر غلامحسین ساعدی
چهار کتاب از دکتر غلامحسین ساعدی
درحال حاضر موجود نمی باشد
چهار کتاب از دکتر غلامحسین ساعدی
چهار کتاب از دکتر غلامحسین ساعدی
چهار کتاب از دکتر غلامحسین ساعدی
چهار کتاب از دکتر غلامحسین ساعدی
چهار کتاب از دکتر غلامحسین ساعدی

چهار کتاب از دکتر غلامحسین ساعدی 

نویسنده: غلامحسین ساعدی 
ناشر: آگاه
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 100 + 139 + 144 + 200
اندازه کتاب: رقعی گالینگور - سال انتشار: 1357 _ 1356 - دوره چاپ: 4 _ 1

کمیاب - کیفیت : درحد نو _ نو ؛ بر روی جلدهای اصلی با گالینگور صحافی شده

 

مروری بر کتاب

فصل گستاخی

داستانی برای فیلم

داستان در یک خانواده بی سر و سامان اتفاق می افتد پدری که هیچ کاره است مادری که مسلط به اوضاع نیست و با آرایش غلیظ و روابط عشوه آمیزی با مردها ،پسر بزرگ هنرپیشه هرزه ،پسر کوچک پشت کنکوری در مشت مادر و ....

ناتوراليسم به منزله يك مكتب فكري و فلسفي داراي روكردهاي اجتماعي و ادبي نيز هست كه اين نشان دهنده گستره محتوايي اين مكتب است هرچند برخي آن را شكل افراطي واقع گراي (رئاليسم) مي شمرند اما بيشتر بايد به بنيان هاي فلسفي آن به عنوان مولفه هاي اصلي اش توجه كرد.

اين مكتب با آثار ترجمه هاي نويسندگان دوران مشروطيت وارد حوزه ادبيات ايران شد. غلامحسين ساعدي يكي از نويسندگاني است كه تحت تاثير اين مكتب قرار گرفت. اين نويسنده كه به نوشتن داستان، نمايشنامه و فيلمنامه شهرت دارد. مولفه هاي مكتب ناتوراليسم را در بسياري از اثارش به كار برده است....


وای بر مغلوب

اثر حاضر نمایش‌نامه‌ای است که ذیل سه پرده به اجرا در می‌آید. شخصیت‌های نمایش عبارت‌اند از : خانم ، سکینه ٬ خدیجه ، سودابه ، سوسن و پسر عمو. اولین صحنه با حضور خانم آغاز می‌شود. به دنبال او سکینه و خدیجه ، و خدمتکار پیر وارد می‌شوند. خانم عصبانی است و با ناسزا گفتن به بچه‌های محل و تهدید آن‌ها باعث وحشت خدیجه و سکینه می‌شود.

خانم پیرزنی است روانی که پس از مرگ همسرش به اطرافیان خود مشکوک شده است. او احساس می‌کند بچه‌ها می‌خواهند او را اذیت کنند ; از این رو تصمیم می‌گیرد با سنگ به آن‌ها حمله کند.

سکینه و خدیجه او را منصرف می‌سازند تا این که پسر عمو وارد می‌شود. این بار خانم او را قاتل همسرش می‌داند و با او به خشونت رفتار می‌کند. سرانجام پس از مدتی گفت و گو با پسر عمو به اسراری پی می‌برد که ...


پرواربندان

این نمایشنامه که نخستین‌بار در سال 1348 به کارگردانی محمدعلی جعفری روی صحنه رفت، داستان یک‌روشنفکر و مبارز سیاسی است که برای افشای واقعیت‌هایی که می‌داند نقشه‌های بسیاری در سر پرورانده است. ساعدی نام این شخصیت را به اختصار «میم» گذاشته است که شاید مخفف مردم است. تعدادی از دوستان وی او را به یک‌پرواربندی دعوت می‌کنند تا از مطلب مهمی آگاهش کنند. آن مطلب چیزی نیست جز کشته‌شدن شخصی که میم بنا داشته رسوایش کند تا جامعه خیلی چیزها در موردش بداند...

غلامحسین ساعدی از شاخص‌ترین نمادهای نسلی از نویسندگان و روشنفکران ایرانی است که تصویر زمانه پرتب‌وتا‌ب‌شان را در آثارشان به دست می‌دادند. داستان‌ها و نمایشنامه‌های ساعدی برآمده از ذهنیتی متعهد است که آرمان جامعه‌ بدون رنج را به تصویر کشیده‌اند و از این رو آثار او به‌جز ویژگی‌های ادبی‌شان از اهمیتی دیگر هم برخوردارند.


گور و گهواره

مجموعه سه داستان

 غُلامحُسین ساعِدی معروف به گوهرمراد متولد شنبه ۱۳ دی ۱۳۱۴ در تبریز یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان معاصر ایرانی است. از داستان گاو او (در مجموعه عزاداران بیل)، فیلمی به همین نام ساخته شده‌است که موفقیتی جهانی یافت. او که خود ترک آذری بود و به زبان مادری خویش نیز بسیار علاقمند بود، درباره زبان فارسی و جایگاهش در ایجاد همبستگی و نقشِ آن در وحدت ملی ایرانیان، طی مصاحبه‌ای با رادیو بی‌بی‌سی چنین گفت: «زبان فارسی، ستونِ فقرات یک ملت عظیم است. من می‌خواهم بارش بیاورم. هرچه که از بین برود، این زبان باید بماند.»

...در «سایه به سایه» نویسنده، قصد نمایش زخمی را دارد که نقاب تمدن بزرگ شاهنشاهی آن را پوشانده است. داستان، عرق‌خوری‌ها، ولگردی‌ها و شیرین‌کاری‌های یک ولگرد لمپن در یک قلعه است. تنها پشت و پناه او زنی به نام «دلبر خانم» است که در همان محله از دوا فروشی، گذران می‌کند. در این میان ولگرد با دو مبارز فراری که به خاطر قتل از دست ساواک به قلعه پناه آورده‌اند آشنا می‌شود. محبت می‌بیند و متعهد می‌شود.

تنها ارزش‌های برتر، همان ارزش‌های جامعه مردم سالار (دانش، جوانمردی، وفاداری و البته بیزاری، خشم و ستیز با قدرت) هستند. فراتر از این ارزش‌ها، ترس عاملی بازدارنده و ضامن و تثبیت‌کننده قدرت است. با وقوع قتل، راوی در پایان داستان بر ترس خود چیره می‌شود و به مردمی می‌پیوندد که خشمگین‌اند و شورش کرده‌اند. یعنی راوی میان سازشکاری و شورش، به اعتبار همان ارزش‌های معتبر جوانمردی، شورش را برمی‌گزیند.

فهرست

زنبورک خانه:
داستان پیرمردی با سه دختر دم بخت و پسر جوانی است که به اصرار پیرمرد، مهمانِ خانه می‌شود.
سایه به سایه:
داستان مردی که به عنوان پادو، در خانه زنی زندگی می‌کند و پولی را به‌طور اتفاقی بدست می آورد.
آشغالدونی:
ماجرای پسر نوجوان و پدری بی خانمان است که در پی حادثه ای در نزدیکی بیمارستانی زندگی کرده و به تدریج وارد آن محیط می شوند . اتفاق هایی که در آنجا رخ می دهد و حوادثی که در پی آن است بقیه ماجرا را تشکیل می دهد

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات