- موجودی: موجود
- مدل: 203378 - 23/1
- وزن: 0.20kg
پسرک بند انگشتی
نویسنده: شارل پرو
مترجم: خسرو خلیقی
ناشر: امیر کبیر - سازمان کتابهای طلائی
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 27
اندازه کتاب: رقعی - سال انتشار: 1354 - دوره چاپ: 4
کمیاب - کیفیت : درحد نو _ نو ؛ نوشته تقدیمی دارد
مروری بر کتاب
مصور
این کتاب، داستان زن و مرد فقیر و هیزمشکنی است که در کلبهای درون جنگل همراه با بچههایشان زندگی میکنند. آنها چندین فرزند داشتند که در بین آنها پسرکی کوچک و ریز بود که او را بند انگشتی صدا میزدند....
روزی بود و روزگاری بود. در سرزمینی دوردست زن و شوهری زندگی میکردند که روزگارشان از هیزم شکنی میگذشت. آنها هفت پسر داشتند. بزرگترین پسر آنها ده ساله و کوچکترین آنها هفت ساله بود. این زن و شوهر خیلی بی چیز بودند، چون هیچ کدام از آنها نمیتوانستند کار دیگری بکنند و پول بیشتری در بیاورند.
اما چیزی که بیشتر از همه آنها را ناراحت میکرد این بود که پسر کوچکشان خیلی ظریف بود و هیچ وقت حرف نمیزد. آنها فکر میکردند که این دلیل ابلهی اوست؛ در صورتی که چنین نبود و همین نشانه زرنگی و مهربانیاش بود. وقتی که پسر به دنیا آمده بود بلندی قدش بیشتر از يك بندانگشت نمیشد و برای همین هم به او «بندانگشتی» میگفتند....
سری کتاب های طلایی از نظر سر و شکل و طراحی روی جلد ، جذابیت های بسیاری برای بچه ها داشت، روی جلد اغلب این کتابها را نقاشیهای رنگی بسیار زیبایی تشکیل می داد. در لابلای متن داستان نیز چند موقعیت به صورت نقاشی شده (سیاه و سفید) ، چاپ شده بود که در محکمتر شدن ارتباط خواننده ی کم سن و سال کتاب ، با داستان و حال و هوای آن نقش تعیین کننده ای داشت، چرا که تجسمی عینی از شخصیت ها ، فضا و مکان را نیز در اختیارش می گذاشت تا در طول داستان آنها را بدین شمایل در ذهن مجسم کند.
و جالب اینکه نگارنده پس از همه ی این سالها و با وجود دیدن فیلم دن کیشوت و یا خواندن کتاب آن، هنوز که هنوز است هروقت اسم دن کیشوت و دیگر شخصیت های این رمان را میشنوم، به همان شکل که در کتاب های طلایی نقاشی شده بود در ذهن مجسم می کنم.
انتخاب لوگویی ثابت که در ذهن مخاطبان به سرعت جا افتاده و حک می شود ، تنوع عناوین ، جذابیت مضامین و البته چاپ بسیار خوب آن در آن زمان که حتی از بسیاری تولیدات امروزی نیز (با وجود تمام پیشرفتهای تکنولوژیک) بهتر به نظر می رسد؛ این مجموعه را حاصل کاری به تمام معنا حرفه ای در زمان خود به نمایش می گذارد. رویکردی که حتی امروز نیز به ندرت در میان ناشران شاهد آن هستیم. بی شک این حرفه ای گری در کار، کیفیت بالای تولیدات و پیشگام بودن در حوزه نشر ؛ که در همه سازمان های مرتبط به امیرکبیر شاهد بودیم حاصل بکارگرفتن چهره هایی مستعد و توانمند این حوزه از نویسندگان ، مترجمان و حتی ویراستاران بود.
فهرست
پسرک بند انگشتی
کت پوستی