- موجودی: موجود
- مدل: 198825 - 61/6
- وزن: 0.20kg
فندک جادو
نویسنده: هانس کریستین اندرسن
مترجم: محمدرضا جعفری
ناشر: امیر کبیر - سازمان کتابهای طلائی
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 36
اندازه کتاب: رقعی - سال انتشار: 1345 - دوره چاپ: 2
کمیاب - کیفیت : درحد نو ؛ حاشیه 2 صفحه از کتاب خط کشیده شده است
مروری بر کتاب
مصور
هوا خیلی گرم بود و آفتاب سوزانی به جاده میتابید. از انتهای جاده، سربازی به حالت قدم رو از جبهه برمیگشت. قدمهایش بهقدری منظم و مرتب برداشته میشد که این فکر پیش میآمد شاید هنوز دارد در پادگان و از برابر فرمانده اش رژه میرود. اما این طرز قدم برداشتن دیگر برای او عادت شده بود.
سرباز همانطور که با قدمهای محکم پیش میآمد ، به آهستگی زیر لب زمزمه میکرد: «چپ، راست، چپ راست.» اما ناگهان ایستاد. چون پیرزن جادوگری جلویش را گرفت. پیرزن آنقدر زشت و تنفرانگیز بود که سرباز با وجود اینکه مرد دلاوری بود ، احساس وحشت کرد. جادوگر دست استخوانیاش را بلند کرد و گفت:
– «صبحبهخیر سرباز! تو خوشهیکل، قوی و زیبایی! تو سرباز شجاعی هستی که ماهها در جبهه جنگیدهای؛ اما حالا هیچچیز نداری و بیچاره و تهیدستی. اینطور نیست؟»
سرباز با بیحوصلگی جواب داد:
– البته که بیچیز هستم. مگر جنگ و ستیز چیزی هم برای مردم میگذارد، حالا از سر راهم برو کنار و بگذار بروم!
سری کتاب های طلایی از نظر سر و شکل و طراحی روی جلد ، جذابیت های بسیاری برای بچه ها داشت، روی جلد اغلب این کتابها را نقاشیهای رنگی بسیار زیبایی تشکیل می داد. در لابلای متن داستان نیز چند موقعیت به صورت نقاشی شده (سیاه و سفید) ، چاپ شده بود که در محکمتر شدن ارتباط خواننده ی کم سن و سال کتاب ، با داستان و حال و هوای آن نقش تعیین کننده ای داشت، چرا که تجسمی عینی از شخصیت ها ، فضا و مکان را نیز در اختیارش می گذاشت تا در طول داستان آنها را بدین شمایل در ذهن مجسم کند.
و جالب اینکه نگارنده پس از همه ی این سالها و با وجود دیدن فیلم دن کیشوت و یا خواندن کتاب آن، هنوز که هنوز است هروقت اسم دن کیشوت و دیگر شخصیت های این رمان را میشنوم، به همان شکل که در کتاب های طلایی نقاشی شده بود در ذهن مجسم می کنم.
انتخاب لوگویی ثابت که در ذهن مخاطبان به سرعت جا افتاده و حک می شود ، تنوع عناوین ، جذابیت مضامین و البته چاپ بسیار خوب آن در آن زمان که حتی از بسیاری تولیدات امروزی نیز (با وجود تمام پیشرفتهای تکنولوژیک) بهتر به نظر می رسد؛ این مجموعه را حاصل کاری به تمام معنا حرفه ای در زمان خود به نمایش می گذارد. رویکردی که حتی امروز نیز به ندرت در میان ناشران شاهد آن هستیم. بی شک این حرفه ای گری در کار، کیفیت بالای تولیدات و پیشگام بودن در حوزه نشر ؛ که در همه سازمان های مرتبط به امیرکبیر شاهد بودیم حاصل بکارگرفتن چهره هایی مستعد و توانمند این حوزه از نویسندگان ، مترجمان و حتی ویراستاران بود.
فهرست
فندک جادو
اسب کرند