- موجودی: موجود
- مدل: 170673 - 74/5
- وزن: 0.50kg
آفریدگار جهان
نویسنده: آیت الله ناصر مکارم شیرازی
به کوشش: علی حجتی کرمانی , عباسعلی عمید زنجانی , سیدحسن طاهری
ناشر: محمدی
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 347
اندازه کتاب: رقعی گالینگور - سال انتشار: 1344 - دوره چاپ: 3
کمیاب - کیفیت : در حد نو ؛ گوشه پنجاه صفحه آخر کتاب رد زردی دارد
مروری بر کتاب
مجموعه بحثهای ناصر مکارم شیرازی در جلسات بحث عقاید و مذاهب ؛ در موضوع توحید
بحث ما درباره توحید یعنی اعتقاد به خدا و یگانگی اوست می دانیم که سر سلسله ی تمام عقاید دینی توحید و اعتقاد به خداست قرآن کریم می فرماید: «الدین یومنون بالغیب» غیبت یعنی نهان و حقایقی که ظاهر نبوده و ملموس نیستند.
نخستین مرتبه ایمان «کفر به طاغوت و گرویدن به خداست که همان مضمون «لا اله الا الله» شعار توحید می باشد نفی هر الهه ای جز معبود حق، بدیهی است همچنین معاد را اگر کسی منکر بود خدا را متهم به عبث کاری کرده است اگر معاد نباشد خلقت بشر بازی و بیهوده کاری است خلاصه این که توحید خداوند حتماً همراه با تنزیه باید باشد که اخلاص در توحید است شخص موحد باید اخلاص داشته باشد سبحان الله همراه با الحمد الله باشد منزه است خدای من از هر نقصی و هر کمالی است از اوست و شریک در صفات ندارد.
عقل و علم نیز به همین حقیقت گواهی می دهد زیرا نظم حاکم بر پدیده های و هماهنگی موجود میان پدیده ها گواه بر حاکمیت عقل و یک تدبیر و یک درایت و تصمیم بر سراسر گیتی می باشد و همین تمامیت صنع است که یگانگی ذات خدا را اثبات می کند.
موقعی که پای قیود و شرط به میان آید، مثلا چراغی در این مکان و چراغ دیگری در یک کیلومتری تصور کنیم، اینجا پای مکان به میان آمده و دو فرد پیدا شده، یا چراغی را که امشب در خانه بر افروخته ایم با چراغی که دیشب برافروختیم در نظر بگیریم باز دو فرد دیده میشود، چون پای قید زمان به میان آمد یا منبع نور را از اشیاء گوناگون تصور کنیم و بگوئیم نور آفتاب ، نور ماه، نور شعله آتش نور کرم شب تاب، و نور گوهر شب چراغ و ... در این جا پای منبع های مختلف به میان آمد و تعدد پیدا شد....