دسته بندی کتاب ها
سبد خرید شما

اسرار ماهواره های جاسوسی

اسرار ماهواره های جاسوسی
درحال حاضر موجود نمی باشد
اسرار ماهواره های جاسوسی
  • موجودی: درحال حاضر موجود نمی باشد
  • مدل: 161120 - 59/1
  • وزن: 0.50kg
0 ریال

اسرار ماهواره های جاسوسی

نویسنده: ویلیام باروز
مترجم : آذر برخورداری
ناشر: آموزش
زبان کتاب: فارسی
تعداد صفحه: 602
اندازه کتاب: رقعی - سال انتشار: 1377 - دوره چاپ: 1

 

مروری بر کتاب

حقایق تکان‌دهنده و پشت پرده ماهواره‌های جاسوسی فوق محرمانه آمریکا

بهره‌گیری از فناوری‌های روز وعلاقه به کشف ناشناخته‌ها کار را به جایی رسانده که در چند دهه اخیر کشورهای مختلف با حس رقابت و قدرتمندی خود، ماهواره‌های متنوع اکتشافی یا جاسوسی را به فضا می‌فرستند. برخی ماهواره‌های تاسیسات نظامی شامل ماهواره‌های هواشناسی، ارتباطی، ردیاب و مشاهده زمین که برای مقاصد نظامی استفاده می‌شوند، به ماهواره‌های جاسوسی شهرت دارند چون قادر به تشخیص دقیق پرتاب موشک‌ها، حرکت کشتی‌ها در مسیرهای دریایی و جابجایی تجهیزات نظامی در روی زمین هستند.

برقراری امنیت و آمادگی لازم برای مقابله با دشمنان باعث شده تا کشورهایی مثل آمریکا، اسرائیل، روسیه، فرانسه به این تکنولوژی دست یابند و بتوانند ماهواره‌های جاسوسی خود را در فضا مستقر کنند درواقع آنها خواهان جمع‌آوری اطلاعات محرمانه نظامی، سیاسی، صنعتی، اقتصادی و غیره هستند.

امروزه استفاده از امواج الکترومغناطیسی به طور اجتناب ناپذیری به تمامی جنبه‌های عملیات نظامی و غیرنظامی گسترش پیدا کرده است. جدا از کاربردهای غیرنظامی این امواج، ارسال و دریافت امواج الکترومغناطیسی، از امواج رادار گرفته تا امواج سامانه‌های مخابراتی، به ویژه در قالب تبادل داده‌های دیجیتال، دارای ضرورت حیاتی برای تمامی یگان‌های نظامی است.

ماهواره‌های شنود الکترونیک امروزه در زمره سری‌ترین انواع سامانه‌های نظامی هستند و صرف نظر از کارکرد تخصصی، در دو دسته کلی ماهواره‌های مدار پایین و ماهواره‌های منار «زمین آهنگ» قرار می‌گیرند. ماهواره‌های جاسوسی الکترونیکی مدار پایین، ماهواره‌های نسبتا کوچکی هستند که در مدار پایین قرار می‌گیرند و در هر بار گردش مداری،انتشارات الکترومغناطیسی از منطقه هدف را جمع‌آوری می‌کنند.

معمولا با توجه به زمان کوتاه عبور ماهواره از فراز هدف و گردش زمین به دور خود، به منظور پوشش هر چه بهتر هدف، این نوع ماهواره ها به صورت خوشه‌ای در مدار قرار داده می‌شوند تا یکی پس از دیگری از فراز هدف عبور کنند.بزرگترین مزیت این نوع ماهواره‌ها، سادگی نسبی و اندازه نسبتا کوچک آنتن به دلیل فاصله نه چندان زیاد از هدف و در نتیجه ارزان بودن و درمقابل، ضعف بزرگ آنها پوشش ندادن دائمی هدف و کوتاه بودن عمر عملیاتی آنها است.

ماهواره شنود الکترونیک زمین آهنگ، ماهواره‌های بسیار بزرگ، پیچیده و گران قیمتی هستند که همانند ماهواره‌های مخابراتی در ارتفاع 36 هزار کیلومتری از سطح زمین بر فراز یا در نزدیکی منطقه هدف مستقر می‌شوند. چنین ماهواره‌‌هایی به دلیل فاصله زیاد از زمین نیازمند آنتن‌های بسیار بزرگ برای جمع‌آوری سیگنال‌های بسیار ضعیف دریافتی هستند، البته نسل بعدی چنین ماهواره‌هایی به آنتن بشقابی بسیار بزرگتری مجهز شدند....

نوشتن نظر

لطفا برای ثبت نظر وارد حساب خود شده یا ثبت نام نمایید.

کتاب مورد نظر در حال حاضر موجود نیست . اطلاعات خود را وارد فرم زیر نمایید تا زمانی که کتاب موجود شد به شما اطلاع داده شود

نام
ایمیل
موبایل
توضیحات